Bohusgården Hotel & Konferens är ett av sju västsvenska hotell som blir pop up-biografer under Göteborg Film Festival 29 januari - 8 februari.
Bild: Västsvenska turistrådet |
Årets upplaga av festivalen blir på grund av pandemin för första gången helt digital vilket lett till flera innovativa lösningar för att sprida festivalen i regionen. Satsningen på hotellrum som pop up-biografer görs av festivalen i samarbete med Västsvenska turistrådet.
60 filmer och room serviceUnder festivalperioden visas totalt 60 filmer som kan ses på hotellrummet med möjlighet att beställa room service för att få extra guldkant, skriver Västsvenska turistrådet i ett pressmeddelande.
- Det finns ett stort värde i att kunna ta del av film- och kulturupplevelser även under pandemin. Den västsvenska besöksnäringen jobbar hela tiden med att hitta nya lösningar för att generera fler gästnätter, och med detta samarbete kan vi bidra till att skapa nya reseanledningar i januari-februari som även traditionellt är månader med låg beläggning på hotellen, säger projektledare Gunilla Davidsson.
Intresset stort
På Bohusgården kan gästerna boka ett paket som bland annat innehåller övernattning i svit, endagars festivalpass, och till filmerna mousserande dryck, popcorn och godis.
Redan på måndagen var intresset för satsningen stort, berättar hotellchef Mikael Åberg för Bohusläningen.
---
Västsvenska turistrådet: Göteborgs Film Festival erbjuder hemester i Västsverige
31 januari:
P4 Väst: Bohusgården blir pop-up biograf – hotellchefen: "En succé"