Bild: Hogia |
Terminalsystemet består bland annat av en lagermodul som är anpassad för pappersindustrin, skriver Hogia i ett pressmeddelande.
När pappersrullarna anländer till hamnen lagras de under en tid i väntan på en order från kunden om transport vidare med fartyg. Arbetsprocessen för att hantera pappersrullarna i lagret baseras på papiNet, en global standard för elektronisk kommunikation inom pappers- och skogsindustrin.
När pappersrullarna anländer till hamnen lagras de under en tid i väntan på en order från kunden om transport vidare med fartyg. Arbetsprocessen för att hantera pappersrullarna i lagret baseras på papiNet, en global standard för elektronisk kommunikation inom pappers- och skogsindustrin.
Sparar tid och ökar kontrollen
Med systemet får hamnens kunder direkt information om status på de pappersrullar som lagras på hamnområdet och kan skicka order om vidare leverans eller ge besked om en inkommande leverans, skriver Hogia.- Vårt långsiktiga mål är att göra hamnverksamheten så hållbar som möjligt. Hogias system kommer att digitalisera och integrera flera moment i vår lagerhantering. Vi kommer att spara tid samtidigt som vi ökar kontrollen och förbättrar servicen till våra kunder, säger Jacob Engholm, marknads- och speditionschef för Uddevalla Hamn.
---
---